Algemene voorwaarden
Definities
In deze voorwaarden staan geen moeilijke definities. Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem dan vooral contact met ons op. Dan leggen we het graag uit.
Identiteit van de ondernemer
Fater.nl
38 Zhaojia Lane.
Suzhou, Jiangsu 215000
CN
email: support@fater.nl
Toepasselijkheid
Online aankoop
Wanneer u bij ons een aankoop doet, gaat u, maar gaan ook wij van deze voorwaarden uit. Daarom vindt u deze voorwaarden op onze website terug. Als u dat liever heeft, kunnen wij u natuurlijk graag de voorwaarden per e-mail of zelfs post sturen.
Voor sommige van onze producten kunnen specifiekere voorwaarden gelden. Mocht dat voor onduidelijkheid zorgen, dan weet u ons te bereiken. Dan zorgen we voor duidelijkheid in uw voordeel.
Aankoop in één van onze winkels
De algemene voorwaarden Fater zijn niet van toepassing op aankopen die u in een fysieke winkel heeft gedaan. Hiervoor gelden namelijk de Algemene Voorwaarden Fater.nl.
Het aanbod
Ons gehele aanbod vindt u op onze website. We doen onze uiterste best om alles zo compleet en juist mogelijk te vermelden, zodat u de juiste keuze kunt maken en het aankoopproces van begin tot eind gemakkelijk verloopt.
De overeenkomst
Als u een bestelling bij ons doet, zorgen wij voor een veilige website en uiteindelijk er voor dat u het bestelde zo snel mogelijk van ons krijgt. Natuurlijk krijgt u per e-mail van ons een bevestiging van uw bestelling, met alle gegevens van de bestelling. En bij levering ook een factuur, ook daar staan alle gegevens netjes op.
Herroepingsrecht en uw verplichtingen tijdens de bedenktijd
Toch niet tevreden? Dan kunt u het bestelde gewoon aan ons terug sturen. Zonder reden. U heeft 14 dagen, vanaf het moment van ontvangst, om aan ons te laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding van uw retour heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Houd er wel rekening mee dat u het product ongebruikt of slechts zo gebruikt, zoals u het bijvoorbeeld ook in een fietsenwinkel zou mogen hanteren en inspecteren, én in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking aan ons terugstuurt.
Houd er dus rekening mee dat u een fiets mag passen, maar niet berijden. Want als u op de fiets gereden heeft, of de verpakking van een ander product beschadigd is geraakt, kunnen we het geretourneerde product niet meer aan een andere klant verkopen. Dat kan dan betekenen dat we afschrijvingskosten in rekening brengen op het aankoopbedrag.
Wilt u het bestelde terugsturen? Bezoek dan onze retourneren pagina voor alle informatie en modelformulier voor retourneren.
Uitoefening van uw herroepingsrecht en de kosten daarvan
Als u producten aan ons terug wilt sturen, dan kunt u ons dat laten weten met het modelformulier, of makkelijker met een e-mail of door even te bellen. Stuur het daarna zo snel mogelijk of uiterlijk binnen 14 dagen terug. Bij voorkeur in de originele staat en verpakking. Aan het terugsturen van producten zijn kosten verbonden. Dat wil zeggen dat u accessoires per post aan ons terug kunt sturen en fietsen weer door ons op kunt laten halen. Aan het ophalen van uw fiets zijn retourkosten verbonden. Hoe dit werkt leest u hier.
De prijs
Bij ieder product op onze site vindt u de actuele prijzen en verzendkosten. Alle prijzen worden inclusief BTW getoond.
Nakoming overeenkomst en garantie
We doen ons uiterste best om het door u bestelde juist aan u te leveren. Hebben wij toch een fout gemaakt? Laat het ons dan weten. Dan proberen we het met u op te lossen.
En vanzelfsprekend heeft u op al onze producten wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten. Daarnaast geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wij hanteren en volgen daarbij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Heeft u een garantieverzoek? Ook dat kunt u ons laten weten, dan beoordelen wij dat graag en bedenken we samen met u een passende oplossing.
Levering en uitvoering
Wij doen ons uiterste best uw bestelling zo snel mogelijk bij u te laten bezorgen. Mits het bestelde op voorraad, kunnen wij het binnen 1 tot 2 weken bij u laten bezorgen. Lukt dat toch niet, dan stellen wij u daarvan op de hoogte en mag u altijd de bestelling annuleren. Als wij het door u bestelde product niet meer kunnen leveren, kunt u altijd kiezen uit een alternatief product of de bestelling gelijk annuleren.
Heeft u al betaald en u heeft geannuleerd? Dan storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terug.
Is uw bestelling niet in goede orde bij u aangekomen? Er mist iets, of het product is beschadigd? Dat valt onder de verantwoordelijk van Fater.nl. Laat het ons dan ook gelijk na de bezorging weten, zodat we direct een oplossing kunnen bieden.
Betaling
Wij bieden u verschillende mogelijkheden om te betalen voor uw bestelling.
Kiest u voor vooruitbetaling? Dan maken wij uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling in orde.
Wij verzoeken u bij het betalen altijd uw bestelnummer te (laten) vermelden. Zijn de betaalgegevens niet juist? Dan verzoeken wij u dat ons gelijk te laten weten.
Klachtenregeling
Af en toe gaat er iets mis met een bestelling of maken wij gewoon een fout. Dat is vervelend, vooral voor u. Mocht u daarover een klacht hebben, laat het ons dan snel weten. We zullen onze uiterste best doen om het weer goed te maken.
De teamleden van onze klantenservice helpen u zo goed mogelijk.
Oplossingen proberen we altijd gelijk te bedenken, maar uiterlijk binnen 14 dagen beloven we inhoudelijk op uw vraag te reageren.
Aanvullende of afwijkende bepalingen
Mochten de bovenstaande voorwaarden veranderen, dan vindt u die verandering op deze website. Let op dat deze voorwaarden een uitleg zijn van onze “officiële” algemene voorwaarden, die u hier vindt. Die officiële voorwaarden wijzigen alleen in overeenstemming met de Fater.nl Organisatie en nooit in uw nadeel.